Monday, August 15, 2011

hancus plan aku!!

Hai, Assalamualaikum.


Lama dah tak update blog ni. Bukannya apa, kadang malas nak on9. Bulan2 pose ni aku sibuk sangat. Mana nak ambil lesen moto lagi, nak pikey nak masak apa 4 berbuka (eceh!). so tuntasnya aku memang malas. 


Aku baru sampai kat umah aku dari kampung petang tadi. Sepatutnya sampai awal dah tapi tragedi terjadi plak. Keta rosak tengah2 jalan. Not exactly tgh jalan la. Mesti la tepi jalan kan, nak mampus kena langgar dengan lori baru tahu. 


Aku dengan adik aku dah plan siap arini ingat nak buat air tembikai time buka pose, so pesan la kat mak kalau nampak orang jual tembikai berenti la. Tapi sepanjang jalan xde plak. So mak aku cakap nnt kita singgah kat pasar kat umah aku tu. Mana tau kot2 ada jual. So, set la kan. 


Tiba2 keta buat hal plak. Around 4pm la. Aku dok belakang so dalam perjalanan aku tertido. Tak tahu apa sangat yang tengah jadi. Tapi lebih kurang 20 minutes b4 keta rosak, aku terbangun n perasan keta semacam je. Mak aku pun terpaksa slow down keta and bergerak ke kiri sebab nak suruh orang belakang jalan. Keta tu jadi semput macam nak mampus. Tapi mak aku go on lagi sebab time tu tengah ujan lebat. Bahaya plak nak berenti tiba tengah2 jalan kan. Then 20 minutes kemudian, keta makin teruk. Gear pun macam siput je nak masuk, so mak aku pun berenti tepi jalan. Berenti jap, enjin mati. Try hidupkan, boleh pastu mati lagi. Lepas tu haram start2 dah tak hidup. Yang kitorang ni dah gabra. Apa nak buat? Aku dengan adik aku ambik decision kuar dari keta in case ada orang perasan and stop. Tapi xdo :(


Takpe, try lagi. This time, kitorang tahan lagi. Tapi sekor pun tak berenti. Yang aku dah nak geram, orang2 ni takde hati perut ke. Sabar lagi, cuba lagi, then lalu satu ford ni.Aku tahan, tapi dia tak berenti. Aku biar je la. Tapi tup2 aku perasan dia slowkan keta pastu patah balik. Alhamdulillah!! Pakcik (PC A) tu kuar dengan bini dia. Baik pak cik tu, pastu ada satu ag keta berenti. Kawan pakcik (PC B) tu rupanya. Aku usha2 muka PC B tu, muka dia macam familiar. Upe-upenya, aku pernah sembang dengan pakcik tu masa kat KMC Kuantan, time mak cik aku bersalin 4 months ago. Panjang jodoh dengan pakcik tu dapat jumpa lagi. 


Nasib baik la tempat kitorang berenti tu dekat gak dengan workshop so PC B ni tolong g panggilkan. Lepak dalam keta jap, mekanik pon sampai. Dia tarik keta bawa g workshop. Fuuuhhh, lepak kat workshop petang tu. Lama la gak, sampai kul 615 baru siap. Memang hancus la plan nak minum air tembikai. Nasib baik kat situ ada kedai makan. Dah lambat sangat, aku order mee goreng basah dengan laici bungkus. Dah aku tanya air tembikai akak tu kata xde, so laici pon boleh la...


Aku tak tahu sangat apa yang rosak tapi ada kaitan dengan something kat seat belakang. Ape tah. Lantak la, asalkan keta tu boleh gerak and selamat sampai kerumah. huhuhuhu


menunggu dalam hujan :(
yeayyyy!!!mekanik dah sampai
dalam proses pembaikan
Chowwwww ;

love :

Multi-styled Text Generator at TextSpace.net 













No comments:

Post a Comment

Their words