Sunday, January 16, 2011

Makan and eat

Hai as-salam untuk semua. Apa khabar hari ini? Harap sihat je la ye. Aku? Alhamdulillah masih sihat. Hmmm apa cite untuk kali ini..(pergh skema ayat)..k la. Kali ini aku nak kongsi sikit sal makanan la..xtau la kenapa semalam tangan n pale otak aku ni gatal sagt nak cite sal makanan.

Semalam iaitu sabtu, aku ada kelas Family Management and Parenting. Pukul 8 pagi dowh, malas giler nak bagun pagi. Dah la malam sebelumnya aku ada meeting and photo session club smpai kul 12 lebih. Pelaknat sungguh. Mengantuk gila babun aku. Mula lah pagi tu macam badak dah malas nak bangun. Kih3. Weh apa la aku merepek nie. Ceit, consider mukadimmah la kiranya ni ek.

Ok sambung balik sal makanan. Pas abis kelas around kul 10, aku dan kawan2 pun bergegas ke kafe untuk makan memandangkan kami dh jadi band dengan macam2 lagu dh keluar dari perut kan. Cepat2 kami mengambil insiatif untuk membisukan perut dengan makan di Evoke Kafe. Fuh, kenyang. Lepas makan g library jap then keluar library pastu lepak2 di Center jap pastu blah la balik mahallah. Singgah jap kat Mahallah Aminah, g kafe tapau makanan untuk malam. Memandangkan hari itu sungguh panas hingga menusuk kalbu aku, aku decide untuk melantak ABC untuk menghilangkan dahaga. Fuuhhh pueh hati den!.

        * nampak bese je ni coz aku tak kacau lagi.isi2 seme terbenam kat bawah*nyum3

Balik bilik,aku ngantuk sangat so directly aku membuta la sepetang tu. Around pukul 715, kawan aku kol. Tgah2 mamai tu dia ckap ada senior dulu nama Kak D nak ajak keluar makan malm tu. Yang aku tgh mamai2 iyekan ajela. Aku pun bergegas bangun, pergi mandi, solat then siap2 untuk keluar. Pukul 815pm camtu, Kak D smpai then kitorang gerak la. Kak D bawak kitorang g  makan kat Sakura Cristal kat area Taman Melawati. Fuh cantik tempat dia (open air) and foods dorang gila batak nampk sedap. Aku and kawan2 berbulu mata nak memilih makanan. Nasib baik Kak D tolong kalau tak sampai esok pun aku xdapt nak decide lagi. Aku order Sizzling Mee je. Ahahaha punya la lama tgk menu last2 makan Sizzling je. Lahabai tul ko. :p. tapi memang aku puas hati la dengan makanan dia, sedap sungguh. Pastu sudah makan main menu, Kak D order plak dessert. Fuiyooo memang mantop la. Sedap hingga menjilat sudu dan pinggan la. Kenyang sungguh aku malam tadi (sambil terfikir yang Yongtaufu aku beli kat Aminah tadi pun tak makan lagi). Lepak2 jap sambil2 sembang dengan Kak D, pastu gerak balik UIA balik.

Silakan la tengok makanan yang aku makan tadi :

Btw pics dessert je yang dapt aku tunjuk.Lupa nak snap pic sizzling. excited sangat nak melahap. :)



Terimas. Adios....

No comments:

Post a Comment

Their words