Sunday, July 24, 2011

cinta pertama

Hai alls..


tadi masa dalam keta nak balik ke umah aku, dengar radio. Depa dok cite pasal "cinta pertama" or omputihnya "first love". Aku rasa topik tu menarik, so aku pun ingat nak cite sikit la sal tajuk cintan cintun ni.


cinta pertama tu apa?


entah, aku nak explain aku bukannya pandai sangat. Yang aku tahu based what i understand is first love ni ialah when u love or like a person for the first time. Cinta pertama ni kau akan ingat sampai bila2, even kau dan ada cucu. Macam tu la yang aku paham. Ikut korang la definisi first love korang camne. Aku kompen seme orang mesti ada first love kan. Tipu la kalau cakap takde. Aku sepak ko kang!


Cinta pertama aku sampai skang aku ingat lagi.Susah nak lupa. Bukannya apa, aku ingat aku suka dia from form 3 until form 5. Nak kata cinta monyet pon boleh kot. Yelah, budak-budak lagi time tu. Bodoh lagi orang kata. Orang la kata, aku rasa aku pandai. hahaha :D
Cinta pertama aku adalah cikgu sekolah aku dulu. Nama dia toksah tulis la. Bukan hangpa kenal pon kan. Siyesly aku suka dia lama dari form 3 sampai form 5. Sampai skang pon aku kadang2 ingat dia, boleh mimpi dia lagi. Aku tak tahu nape aku suka cikgu tu. Tak kisah pon sebab kenapa. Tapi entahlah, dia maybe dah tak ingat aku tapi aku dengan dia rapat dengan dia dulu. Aku suka g bilik guru sebab nak tengok muka dia je . Dia pun suka dera aku panggil g bilik guru suruh ambik buku. Dia sangat baiklah. Maybe sebab tu aku suka dia. Aku ingat lagi dulu, time form 4 pas PMR aku dapat kelas 4 Sains 2, pastu dapat tahu yang dia ajar subjek BM kat kelas 4 Sains 1. Sedih nak mati aku time tu sebab tak dapat belajar BM dengan dia. Ada satu hari tu, sorang cikgu ni cakap kat aku yang kelas 4 Sains 1 tak cukup students so dia nak masukkan aku dalam kelas tu, dia tanya aku nak tak. Lama aku pikir nak ke tak. Mula2 aku macam nak g sebab semata2 cikgu tu ngajar BM kan, tapi tah la kenapa, akhirnya aku buat decision tak nak join. So in that year, aku kurang la dapat mengusha cikgu kesayangan aku tuh. Tapi aku tak putus asa, kelas aku sebelah je bilik guru. So setiap pagi aku akan menempek kat koridor nak tengok cikgu tu mai. Hahaha sakan gatai aku dulu. Tapi best sebab kalau aku nampak dia, aku bagi salam dia jawab pastu senyum kat aku. Ok, pengsan time tu. 
Pang!!!(gatal nya ko ni :p). Go on la setahun tu. Tapi time form 5, tuptup dia ngajar kelas aku la. Before tenure form 4 aku abis, aku dah dengar yang cikgu lain dah kompem ngajar kelas 4S1 tu so aku rasa memang cikgu kesayangan aku tu je la yang akan ajar kelas aku. Seronok jap ase. then, memang betol dia ajar BM kelas aku. The moment dia masuk kelas aku, aku senyum je sepanjang kelas. Seronok abis la. La ni  
umur aku 22, tu kisah time umur 16, 17 tahun. Sampai skang aku ingat lagi. Aku pun tak sure cikgu tu ada lagi tak kat sekolah aku. Tah2 dah pindah. Aku still ada no dia kalau dia tak tukar lagi la. Dia pon dah kawen, isteri dia okay je aku tengok. Aku selalu doakan kesejahteraan dan kebahagiaan cikgu. Sebab dia la salah satunya aku berjaya skang. Terima kasih cikgu :D


Haiiii memang indah zaman dulu, zaman budak2. Zaman sekolah la zaman paling manis aku alami. Kalau di bagi chance nak balik zaman dulu, time sekolah la aku pilih. Tapi life must go on kan. Aku skang pon bahagia dengan hidup aku. Aku pun dah jumpa cinta hati yang aku sayang :p


Ok la, tamat la disini cite aku. Nak p semayang Maghrib.
Chowwww :p


aku time sekolah dulu. Pelik!!


No comments:

Post a Comment

Their words