Wednesday, August 17, 2011

facebook

hai,


aku kompem seme orang skang dah ada facebuk. Even anak sedara aku yang darjah 6 tu pun dah berjinak dengan facebuk ni.(lgsung tak digalakkan). Sape yang takde facebook tu kira mantap la bagi aku sebab confident dengan diri dorang. Orang cakap depa yang ada fb ni selalunya orang yang antisosial. Tapi aku tak, aku join fb ni sebab ramai kawan aku ada. Hahaha :)


tapi fb bukanlah tempat ko nak tulis seme pasal diri ko. Buka pekung di dada. Cukuplah setakat ko nak chat dgn kawan, buh status or like n komen status orang lain. Ni sampai hal peribadi pon ko nak cite kat fb, takkan nak bgtau seme orang apa masalah ko. Malu la kat orang.


Kalau setakat masalah ciput2 boleh la macam kucing ko tercekik tulang ke, tikus nak beranak ke, tu stok boleh pkai la kat facebook tapi kalau ko dah babitkan masalah family, tak puas hati ko dengan mak ke, kakak ke, mak cik ke, atuk ke, yang boleh memalukan ko sendiri.,yang tu tak payahlah. Kot ye pon ko nak meluahkan isi hati, tak yah la sampai terbuka abis aib ko wei. 


Ingat tak lagi cite pasal budak bawah umur yang mengaku dia hilang dara tu. Tu la contoh benda yang tak patut ko tulis kat blog or fb. Tengok sape yang malu. Mereka dan keluarga mereka gak kan. Stupid action, aku sebut dalam English. :)


So nasihat aku, nak tulis status kat fb or tulis blog, biorlah yang akademik sikit. Kalau ko cite pasal kucing ko yang comel pun okay, sebab aku suka kucing!!!


macam ni kan comel!!

rindu family angkat kat Kg Bokara, Sandakan :(


Sampai sini saje :


Love -

Multi-styled Text Generator at TextSpace.net

No comments:

Post a Comment

Their words